Problemet ska nu vara löst för alla kunder och tjänsterna åter åtkomliga. Vi beklagar det inträffade och kommer utreda incidenten noggrannt för att stärka tjänsternas robusthet och tillgänglighet.
Posted Sep 03, 2025 - 10:06 CEST
Update
Övervakning och hantering av kvarvarande tjänster fortgår.
Posted Sep 03, 2025 - 09:35 CEST
Monitoring
Felet är nu åtgärdat och tjänsterna bör fungera för de flesta kunder. Viss fördröjning vid anslutning mot tjänsterna kan fortfarande upplevas under en tid. Vi fortsätter övervaka systemen för att säkerställa att alla tjänster fungerar som normalt.
Posted Sep 03, 2025 - 08:56 CEST
Update
Arbete med felsökning och åtgärd fortsätter.
Posted Sep 03, 2025 - 08:41 CEST
Update
Våra tekniker arbetar med högsta prioritet för att stabilisera alla system och hantera följdfelen från nattens nätverksstörning.
Vi beklagar de problem detta orsakar och arbetar för att lösa situationen så snabbt som möjligt.
Posted Sep 03, 2025 - 08:15 CEST
Update
Nätverksproblemen är åtgärdade men vissa följdfel gör att det ändå för vissa kunder kan vara svårt att nå Fortnox tjänster. Vi arbetar intensivt för att lösa problemen.
Posted Sep 03, 2025 - 06:40 CEST
Identified
Felet har identifierats till ett problem med nätverket som felsöks tillsammans med leverantör. Vi jobbar med att åtgärda problemet.
Posted Sep 03, 2025 - 06:06 CEST
Investigating
Flertalet kunder kan nu uppleva problem med att nå Fortnox. Vi jobbar på att lösa problemet. Titta in igen om en stund.
Posted Sep 03, 2025 - 04:46 CEST
This incident affected: Produkter (Bokföring, Fakturering, Offert & Order, Lager, Lön, Kvitto & Resa, Arkivplats, Autogiro, Anläggningsregister, Leverantörsfakturaattest, Digital byrå, Tid, Lagerbolag, Bokslut & Skatt, Företagsbrevlåda, Koncern, Rapport & Analys, Signering, Återkommande) and Fortnox inloggning, Fortnox ID, BankID, Fortnox API.